DIY č. 2

12. ledna 2014 v 11:44 |  DIY
Ahoj, dneska jen rychly maly článek. Budeme vyrábět!!!
Doufám, že se vám výrobek bude líbit!!!Je to muj druhý článek v rubrice DIY.
Takže, dneska si vyrobíme náramek.
Tomu náramku se říká náramek přátelství. Já jsem se ho naučila dělat asi před rokem. Pořád mi to nešlo, nějak se mi to kroutilo do spirali. Pak jsem na to přišla, že mají dělat dva uzliky.

Co k tomu potřebudete?

Jen jedna věc a to BAVLNKY, ruzných barev, to je jedno.

Tento nárámek mužete plest klidně i z 20 bavlnek, to je jedno, ja jsem zatím pletla nejvíc z 8. Mužete plest i ze 3, to je jen na vás, ale naramek butete mít tenčí.

Návod:

První náramek by měl být určitě proužkovaný. Můžete zkusit náramek z 6 nebo třeba z 8 bavlnek. Tento návod je na náramek z 8 bavlnek. Samozřejmě můžete použít libovolný počet bavlnek, jak sudý, tak i lichý. Náramky se dají udělat i ze dvou bavlnek - jsou to pak takové slabé tkaničky. Z jedné bavlnky náramek udělat nejde :o)
Od každé bavlnky si ustřihněte jednu nit. Ta by měla mít přibližně délku jeden metr. Když později budete dělat silnější náramky a náramky s různými vzory, tak jsou potřeba nitě i delší. Dávejte si pozor na délku nití a vždy raději ustřihněte trochu delší. Bavlnky svažte uzlíkem, do uzlíku zapíchněte svírací špendlík a připevněte k nějaké podložce. Nad uzlíkem nechte několik centimetrů na copánek. Plést můžete na koleni nebo třeba na polštářku, který si dáte na klín. Bavlnky seřaďte podle toho, jak chcete, aby po sobě jednotlivé proužky následovaly
První nití v pořadí je žlutá, takže žlutá bavlnka bude pro tento proužek nití pracovní a ostatní nitě budou spodní. Pracovní nit vždy překrývá uzlíky spodní nitě. Začneme tedy prvním uzlíkem směrem vpravo. Žlutá nit začíná nalevo a směřuje doprava, proto je to uzlík vpravo. Uzlík vpravo uděláme takto: Žlutou nit vezmeme do pravé ruky. Vedlejší oranžovou nit chytíme do levé ruky a napneme. Žlutou bavlnku položíme přes vedlejší zleva doprava, podvlékneme a vzniklou smyčkou protáhneme. Uzlík utáhneme - to znamená, že ho posuneme nahoru. Hlavní nit musíme vést kolmo k vedlejší. Druhou smyčku zhotovíme stejně jako první a pevně přisuneme k prvnímu uzlíku.
Všimněte si, že hlavní nit vždy po každém uzlíku změní pozici. Na předchozím obrázku byla před fialovou spodní nití, nyní je už za ní.
Na další proužek se hlavní bavlnkou stává oranžová. Začneme úplně stejně jako žlutou bavlnkou. V tomto náramku stále děláme jen uzlíky vpravo.
Dokončíme oranžovou řadu a další proužek bude červený. A tak pokračujeme, dokud nevystřídáme všechny barvy.
Takhle vypadá prvních osm řádků. Vystřídali jsme všechny bavlnky a další proužek bude opět žlutou bavlnkou.

AHOOOOJ